Blog

Eerste Lean Six Sigma Masterclass Event was zeer inspirerend

De lat lag hoog, maar het Lean Six Sigma Masterclass Event van The Lean Six Sigma Company bleek een schot in de roos en het is nu al duidelijk dat het volgend jaar een vervolg krijgt. Op de editie van 2024, op woensdag 13 maart in het Fletcher Hotel in Nieuwegein, kwamen ruim 140 bezoekers […]

Lees Verder

Het verschil tussen de Post HBO en Black Belt Dienstverlening trainingen

In de wereld van professionele ontwikkeling zijn er talloze mogelijkheden om je vaardigheden aan te scherpen en je carrière naar nieuwe hoogten te tillen een hoger niveau te brengen. Twee populaire opties zijn de Post HBO-training en de Black Belt dienstverlening. Hoewel ze beide waardevolle kennis en certificeringen bieden, zijn er enkele cruciale verschillen die […]

Lees Verder

Ontdek de kracht van een Lean Six Sigma Training in het Fletcher Hotel van Paterswolde met Trainer Mariska Buitenhuis

In de bruisende regio Groningen bevindt zich een oase van kennis en ontwikkeling: het Fletcher Hotel Paterswolde. Hier wordt regelmatig de Green Belt en Black Belt opleiding georganiseerd door The Lean Six Sigma Company, onder leiding van de ervaren  gepassioneerde trainer, Mariska Buitenhuis. Laten we eens dieper ingaan op deze unieke trainingservaring door onze trainersvlog […]

Lees Verder

Mediahuis Noord drukt de kosten

Black Belt project optimaliseert opstart drukpersen Mediahuis Noord is uitgever van het Friesch Dagblad, de Leeuwarder Courant, Dagblad van het Noorden en tientallen nieuws- en weekbladen. Hoewel digitaal nieuws ook hier een dominante rol heeft ingenomen, is de traditionele krant op de mat voor veel abonnees nog altijd niet weg te denken. Er gaat dus […]

Lees Verder

Reclameland blijft doorbouwen met Lean Six Sigma

Kim, Alex en Sietse zijn enthousiast! In 2021 werd bij Simian Lean Six Sigma geïntroduceerd en Kim Bobeldijk behoorde tot de eerste lichting die werd getraind. “Ik was toen nog maar net aan boord hier en viel met mijn neus in de boter, want ik had al snel door dat deze manier van denken en […]

Lees Verder

Alleen ga je sneller, samen kom je verder

Samenwerken lijkt zo eenvoudig. Iedereen kent het woord en toch gaat het in de praktijk vaker niet dan wel vlekkeloos. Om tot een Lean Six Sigma organisatie te komen is effectief samenwerken juist de sleutel tot succes. Het spreekwoordelijke gezegde “alleen ga je sneller, samen kom je verder” is er niet voor niets. Samenwerken is […]

Lees Verder
Productieproces

Een succesvol Lean project door Arletta Hartstra

Bij Simian, met Reclameland als bekendste handelsnaam, staat continuous improvement tegenwoordig bij iedereen op het netvlies. “Begin 2021 werden de eerste mensen getraind aan de productiekant, maar het is sindsdien als een olievlek door de hele organisatie gegaan,” vertelt Arlette Hartstra. “In 2019 ben ik hier gestart en ik ben nu verantwoordelijk voor HR en […]

Lees Verder
Bestuursvergadering over de Lean Six Sigma implementatie

Reclameland zet in op Continu Verbeteren

Wouter krijgt energie van ondernemen en durft zijn eigen koers te varen. Wouter Haan is founder en CEO van online drukkerij Reclameland en hij besloot in coronatijd vol in te zetten op het trainen van zijn mensen. “Als de markt tegenzit, nemen bedrijven vaak afscheid van personeel om er daarna – als het weer aantrekt […]

Lees Verder

Mariska Buitenhuis helpt Reclameland met Lean Six Sigma

Mariska is sinds 2018 onze rots in de branding in het hoge noorden. Zelf woont Mariska Buitenhuis (Black Belt/Lean Leader) in de buurt van de stad Groningen en dus verzorgt ze daar in de regio voor ons de Lean Six Sigma trainingen. “Dit is niet de drukke Randstad, maar er zijn in de noordelijke provincies […]

Lees Verder

Succesvol Black Belt project bij de Belastingdienst

Martijn van Leeuwen heeft in juni 2022 zijn Black Belt certificaat en post-hbo-diploma in ontvangst mogen nemen na een zeer succesvol project. Het verbeterproject is uitgevoerd bij de klantinteractie-afdeling van de Belastingdienst. Het team binnen die afdeling is verantwoordelijk voor de kwaliteit van niet-standaard brieven. “Die brieven worden gebruikt door case managers om te communiceren […]

Lees Verder

Vraag de studiegids aan voor meer informatie over onder andere het gedetailleerde programma, voorbereiding, doelgroep en examinering.

Studiegids aanvragen