Blog

Marc Hordijk tot Master Black Belt gecertificeerd

Vandaag ontving Marc Hordijk uit handen van Paul Suijkerbuijk, Partner bij The Lean Six Sigma Company, het Master Black Belt certificaat. Directeur Jan Waas en de Manager ‘Logistics Development’ van de ECT waren bij de uitreiking aanwezig. Een hoogtepunt voor The Lean Six Sigma Company, want het gebeurt niet vaak dat een certificaat-uitreiking van deze […]

Lees Verder

In 5 stappen naar 50% minder voedselverspilling

In Nederland verspillen we 33% van het voedsel. Dit kost veel geld en grondstoffen. Water, energie en grond gaan hierdoor onnodig verloren. De overheid wil maatregelen nemen om dit probleem tegen te gaan. In westerse landen zoals Nederland is het grootste gedeelte van de voedselverspilling te wijten aan het weggooien van voedsel. 100.000 vrachtwagens vol […]

Lees Verder
proces-verbetering-tlssc

Besparing van ruim €100.000 met een Design of Experiments

Cursist René is werkzaam bij een productiebedrijf waar onder meer kunststofbuizen gemaakt. Deze buizen dienen als afvoerkanaal voor rookgas. Na de productie worden de buizen gekeurd alvorens ze daadwerkelijk als afgerond product worden beschouwd. Helaas kwamen veel buizen niet door die keuring. Gedurende het project is René op zoek gegaan naar manieren dat te veranderen, […]

Lees Verder
ect-besparing-lean-six-sigma

Hoe ECT maar liefst €296.000 per jaar bespaard dankzij Lean Six Sigma

Bij European Container Terminals (ECT) rijden Automatisch Gestuurde Voertuigen (AGV’s) rond om containers van de kade naar de zogeheten stack (stapel) te brengen. Dankzij Lean Six Sigma worden deze automatische processen verbeterd , met prachtige resultaten tot gevolg. We vertellen je graag meer over onze plan van aanpak en de opvolging hiervan. Waar is verbetering […]

Lees Verder

Eneco investeert in talent

Eneco investeert in talent en kiest al jaren voor The Lean Six Sigma Company Eneco is actief in de energiesector en zet vol in op verduurzaming. Die groene koers is een van de redenen waarom Marlon Peters zich hier zo goed op haar plek voelt. In 2017 startte ze bij Eneco. In februari 2019 werd […]

Lees Verder
Sneller goedkoper?

Is sneller echt goedkoper?

Onze klanten willen het niet sneller, ze willen het gewoon in één keer goed! Een vaak gehoorde uitspraak van managers die twijfelen over de keuze voor verbeterprojecten. Deze uitspraak vindt wellicht zijn oorsprong bij de intrinsieke motivatie om meer te verdienen, meer marge te maken. Veel managers zijn ook nog steeds van mening dat sneller […]

Lees Verder

5 aandachtspunten bij veranderen

“We willen best veranderen, maar niet veranderd worden” “Zou je mij een groot plezier willen doen? Ja, natuurlijk. Wil je even je werkprocessen aanpassen? Eh … nee. Ja maar, de resultaten blijven achter en we moeten iets doen.” Lees hier hoe je écht grip krijgt op resultaten die achterblijven. Procesverbeteren is vaak synoniem aan ‘veranderen’, […]

Lees Verder

Met een Kaizen event van 9 naar 2 dagen doorlooptijd bij een klacht

Winkelketen Kwantum verkoopt allerlei producten op het gebied van wonen. Naast producten levert Kwantum ook diensten zoals het stofferen van een woonruimte. Dit wordt uitbesteed aan een externe partij. Wanneer er iets mis gaat is er een doorlooptijd van 9 dagen tot aan de klachtoplossing. Onze cursist is met de Lean methodiek aan de slag […]

Lees Verder
Lean Six Sigma

Het medicatieproces verbeteren met Lean Six Sigma

Zonnehuisgroep Vlaardingen is een organisatie die zorg verleent aan kwetsbare ouderen. Naast ouderen die er wonen, zijn er ook ouderen die komen voor revalidatie. Het medicatieproces is ontzettend belangrijk, de foutmarge moet in dit proces minimaal zijn. Cursiste Monique Ultee is tijdens dit Lean Six Sigma project aan de slag gegaan om de foutmarge tijdens […]

Lees Verder
Lean

Een gestructureerd factureringsproces dankzij Lean Six Sigma

Bij één van de grootste advocatenkantoren in Nederland is dankzij Lean Six Sigma het factureringsproces aangepakt. Vanuit het bedrijf was er de wens om meer structuur aan te brengen in de facturering. Hierdoor moet er een vast moment zijn in de maand dat cliënten een factuur ontvangen. De situatie dat cliënten onregelmatig facturen krijgen is […]

Lees Verder

Vraag de studiegids aan voor meer informatie over onder andere het gedetailleerde programma, voorbereiding, doelgroep en examinering.

Studiegids aanvragen