Katja Roters

Katja Roters

Black Belt

Na mijn studie Rechten afgerond te hebben in 2010 ben ik een aantal jaren werkzaam geweest bij de Credit Exchange Groep, een grote FinTech organisatie met diverse merken.

Ik ben gestart als (bedrijfs)jurist en heb later functies als teamleider en operationeel manager bij diverse merken van de CE Groep uitgeoefend. Ook ben ik als operationeel verantwoordelijke betrokken geweest bij de opzet van BringWay B.V., een digitaal platform waar schuldeiser(s), schuldhulpverlener en schuldenaar bij elkaar worden gebracht om te komen tot de beste oplossing in de schuldsituatie. In die verschillende rollen heb ik, binnen zowel callcenterafdelingen als productieafdelingen, teams opgezet en aangestuurd, collega’s gecoacht, processen in kaart gebracht en geoptimaliseerd.

De klant centraal stellen, continu verbeteren en dan met name de verandering en het menselijke aspect wat daarbij zo belangrijk is, kreeg steeds meer mijn interesse. Ik zag dat iedereen op zijn of haar eigen manier probeerde zoveel mogelijk problemen op te lossen, maar dat dit vaak niet méér bleek dan brandjes blussen. Veel ogenschijnlijk opgeloste problemen keerden na verloop van tijd gewoon weer terug. De mensen op de werkvloer werden vaak vergeten bij het oplossen van problemen en er was, mede daardoor, sprake van veel weerstand bij veranderingen. Ook bleek het toch vaak een uitdaging de klantwens écht voorop te stellen.

In de zoektocht naar een andere manier, een structuur, om deze problemen aan te pakken ben ik de Black Belt opleiding  gaan doen. Tijdens de Post HBO Black Belt opleiding die ik vervolgens volgde bij The Lean Six Sigma Company (TLSSC) werd ik gegrepen door de Lean Six Sigma methodiek, alsook door het enthousiasme en plezier van de Master Black Belts die de training gaven.

Deze methodiek ben ik vervolgens volop gaan toepassen bij de uitrol van een Continu Verbeteren programma binnen de CE Groep onder begeleiding van TLSSC. Het coachen van de Green Belts en het uitvoeren van diverse DMAIC projecten, waarbij grote verbeteringen werden gerealiseerd gaven mij niet alleen enorm veel energie, maar ook het inzicht dat dít was waar ik dagelijks mee bezig wilde zijn. Mensen op een andere manier naar processen laten kijken en helpen bij het veranderingsproces vind ik ontzettend leuk. De kracht van de methodiek is enorm, het werkt echt élke keer weer.

Mijn ambitie om mij hierin verder te kunnen ontwikkelen en door te groeien naar Master Black Belt heeft ervoor gezorgd dat ik mij sinds augustus 2019 heb gevoegd bij TLSSC als Black Belt.
In deze rol geef ik trainingen, coach en adviseer ik mensen en bedrijven op het gebied van continu verbeteren met Lean Six Sigma.

Laatste berichten

Lees de laatste blog berichten van Katja Roters.

Sorry, er zijn geen berichten gevonden.