Lean Six Sigma trainingen

summer-course-tlssc

Wat is de beste Lean Six Sigma training?

Eén van de ambities van The Lean Six Sigma Company is om bedrijven en organisaties de mogelijkheid te geven om uit te blinken in hun veld. Dit doen we door Lean Six Sigma kennis, vaardigheden en tools over te dragen aan hun medewerkers. Zij kunnen vervolgens hun nieuwe expertise inzetten binnen hun organisatie om waarde […]

Lees Verder
ect-besparing-lean-six-sigma

Hoe ECT maar liefst €296.000 per jaar bespaard dankzij Lean Six Sigma

Bij European Container Terminals (ECT) rijden Automatisch Gestuurde Voertuigen (AGV’s) rond om containers van de kade naar de zogeheten stack (stapel) te brengen. Dankzij Lean Six Sigma worden deze automatische processen verbeterd , met prachtige resultaten tot gevolg. We vertellen je graag meer over onze plan van aanpak en de opvolging hiervan. Waar is verbetering […]

Lees Verder
Zilveren-kruis-klantenservice-the-lean-six-sigma

Zilveren Kruis bespaart €484.000 door inzet Lean Six Sigma Tools 

Het Zilveren Kruis is een van de grootste zorgverzekeraars van Nederland. Een belangrijk onderdeel van het bedrijfsproces is de klantenservice. Klanten bellen hier naartoe met vragen over bijvoorbeeld hun verzekering, dekking, premie of declaraties. Het Zilveren Kruis wil haar klanten graag zo goed mogelijk van dienst zijn, waardoor het effectiever inrichten van klantenservicegesprekken een mooi […]

Lees Verder
Proces-verbetering-lean-six-sigma

Een beter én goedkoper proces dankzij Lean Six Sigma

Holst Centre focust zich met name op het ontwikkelen van draadloze sensortechnologie en flexibele elektronica. Die flexibele elektronica wordt onder anderen toegepast op displays, die gewoon blijven werken wanneer ze gebogen worden. Een erg mooi product dus! Dit product is de R&D–fase inmiddels ontgroeid, waardoor het tijd wordt voor een zogeheten pilot line. Hierbij worden meerdere prototypes […]

Lees Verder
Besparing-lean-six-sigma

Hoe het bedrijf Ampelmann €100.000 bespaarde in 11 maanden

Ampelmann is een bedrijf werkzaam in de offshore–industrie. Zij bouwen, leveren en onderhouden onder anderen motion compensated gangways. Dit zijn de loopbruggen die worden gebruikt om bijvoorbeeld van een boot rechtstreeks een boorplatform op te kunnen lopen. Een mooi bedrijf met een mooi product waar toch ruimte voor verbetering mogelijk was. Cursist Maarten de Wit ging aan de slag […]

Lees Verder
summer-course-tlssc

Haal het maximale uit de zomer met een Summer Course

Een unieke Lean Six Sigma cursus combineren met uw volle agenda en reguliere werkzaamheden? Vanuit The Lean Six Sigma Company hebben we hier de perfecte oplossing voor ontwikkeld. De Summer Course. Daarin wordt een traject dat gewoonlijk enkele maanden duurt in een sprintversie gegoten. U bent met één of twee weken al klaar, leert in die periode alles over procesverbetering en maakt bovendien waardevolle […]

Lees Verder
klantenservice-fcr

Hoe First Contact Solution bijdraagt aan de klanttevredenheid

Royal FloraHolland brengt al meer dan 100 jaar vraag en aanbod samen op de internationale marktplaats voor bloemen en planten. Zij voerden in 2017 een klanttevredenheidsonderzoek uit onder de kwekers en kopers, oftewel hun klanten. Er kwam daarbij een verbeterpotentie naar voren met betrekking tot het klantcontact. Hierop werd een visie ontwikkelt waar een belangrijke doelstelling in stond. Royal […]

Lees Verder
dmaic-methode

Proces werkt 83% efficiënter door middel van de DMAIC-methode van Lean Six Sigma

Een bedrijf verkoopt auto’s via hun website en veel autohandelaren hebben hier baat bij. Om online toegang te krijgen tot de auto’s is inloggen vereist. Zo krijgt het bedrijf iedere dag weer veel nieuwe login-aanvragen. Ze wensen dat het behandelen van deze aanvragen sneller verloopt. De organisatie wil dit proces daarom graag versnellen en start […]

Lees Verder
proces-verbetering-tlssc

Besparing van ruim €100.000 met een Design of Experiments

Cursist René is werkzaam bij een productiebedrijf waar onder meer kunststofbuizen gemaakt. Deze buizen dienen als afvoerkanaal voor rookgas. Na de productie worden de buizen gekeurd alvorens ze daadwerkelijk als afgerond product worden beschouwd. Helaas kwamen veel buizen niet door die keuring. Gedurende het project is René op zoek gegaan naar manieren dat te veranderen, […]

Lees Verder

Zo verbetert Kamer Van Koophandel haar telefoongesprekken

De Kamer Van Koophandel (KVK) ontvangt dagelijks ongeveer 1900 telefoontjes over ondernemingszaken. Hoe kan de KVK al deze klanten efficiënt te woord staan? Het beantwoorden van deze telefoontjes en bijbehorende vragen van de klanten neemt veel tijd in beslag. De KVK wil deze gesprekken daarom verkorten. Om deze reden kijkt de KVK samen met Lean […]

Lees Verder