Lean Six Sigma trainingen

summer-course-tlssc

Haal het maximale uit de zomer met een Summer Course

Een unieke Lean Six Sigma cursus combineren met uw volle agenda en reguliere werkzaamheden? Vanuit The Lean Six Sigma Company hebben we hier de perfecte oplossing voor ontwikkeld. De Summer Course. Daarin wordt een traject dat gewoonlijk enkele maanden duurt in een sprintversie gegoten. U bent met één of twee weken al klaar, leert in die periode alles over procesverbetering en maakt bovendien waardevolle […]

Lees Verder
klantenservice-fcr

Hoe First Contact Solution bijdraagt aan de klanttevredenheid

Royal FloraHolland brengt al meer dan 100 jaar vraag en aanbod samen op de internationale marktplaats voor bloemen en planten. Zij voerden in 2017 een klanttevredenheidsonderzoek uit onder de kwekers en kopers, oftewel hun klanten. Er kwam daarbij een verbeterpotentie naar voren met betrekking tot het klantcontact. Hierop werd een visie ontwikkelt waar een belangrijke doelstelling in stond. Royal […]

Lees Verder
dmaic-methode

Proces werkt 83% efficiënter door middel van de DMAIC-methode van Lean Six Sigma

Een bedrijf verkoopt auto’s via hun website en veel autohandelaren hebben hier baat bij. Om online toegang te krijgen tot de auto’s is inloggen vereist. Zo krijgt het bedrijf iedere dag weer veel nieuwe login-aanvragen. Ze wensen dat het behandelen van deze aanvragen sneller verloopt. De organisatie wil dit proces daarom graag versnellen en start […]

Lees Verder
proces-verbetering-tlssc

Besparing van ruim €100.000 met een Design of Experiments

Cursist René is werkzaam bij een productiebedrijf waar onder meer kunststofbuizen gemaakt. Deze buizen dienen als afvoerkanaal voor rookgas. Na de productie worden de buizen gekeurd alvorens ze daadwerkelijk als afgerond product worden beschouwd. Helaas kwamen veel buizen niet door die keuring. Gedurende het project is René op zoek gegaan naar manieren dat te veranderen, […]

Lees Verder

Zo verbetert Kamer Van Koophandel haar telefoongesprekken

De Kamer Van Koophandel (KVK) ontvangt dagelijks ongeveer 1900 telefoontjes over ondernemingszaken. Hoe kan de KVK al deze klanten efficiënt te woord staan? Het beantwoorden van deze telefoontjes en bijbehorende vragen van de klanten neemt veel tijd in beslag. De KVK wil deze gesprekken daarom verkorten. Om deze reden kijkt de KVK samen met Lean […]

Lees Verder

Tijd besparen en kwaliteit behouden met Lean Six Sigma

Bij een bedrijf is aandacht voor procesverbetering en het leveren van kwaliteit. Ze willen graag werkzaamheden verbeteren die al jaren hetzelfde lopen. Zo wensen ze dat het productieproces van een apparaat versnelt. Het schoonmaken van een blancheur duurt 3 uur en 32 minuten. Een blancheur is een apparaat dat voedsel, voornamelijk groente, blancheert. Dit houdt […]

Lees Verder
Lean six sigma lessen

5 belangrijke Lean Six Sigma lessen!

Een Lean Six Sigma organisatie bestaat uit experts die projectmatig processen verbeteren en medewerkers die hun werkzaamheden optimaliseren. Onze trainers gaan iedere dag aan de slag om cursisten op te leiden in Lean Six Sigma. Hier komt zowel theorie als praktijk aan bod. In de praktijk wordt Lean Six Sigma geïmplementeerd in het bedrijf waar […]

Lees Verder
Summer Course Green Belt

De sleutel tot succes: investeer in kennis, kunde en de mindset van medewerkers

Dit Lean Six Sigma project vond bij Eneco plaats. Met als ultiem doel voor onze cursist de first time right en voice of the customer verbeteren. Dit project is tot een succesvol einde gebracht door samen te werken met diverse specialismes. De échte sleutel tot succes bleek het continu investeren in kennis, kunde en de […]

Lees Verder

Praktijkverhalen van Lean Six Sigma #4

Onze missie is om een zo groot mogelijke groep Lean Six Sigma specialisten te trainen en hun organisatie te laten excelleren. Om die Lean Six Sigma specialisten bij de beste organisaties hun bijdrage te laten leveren, helpen wij ze aan de benodigde vaardigheden en een mooi CV. Wat we doen blijft niet ongezien. Deze week […]

Lees Verder

Lean Six Sigma praktijkverhalen #2

Onze missie is om een zo groot mogelijke groep Lean Six Sigma specialisten te trainen en hun organisatie te laten excelleren. Om die Lean Six Sigma specialisten bij de beste organisaties hun bijdrage te laten leveren, helpen wij ze aan de benodigde vaardigheden en een mooi CV. Wat we doen blijft niet ongezien. We geven […]

Lees Verder