Blog

Ishikawa diagram tlssc besparing

Grip op het proces zorgt voor €345.000 besparing [Lean Six Sigma]

Op projectbasis voert een industrieel reinigingsbedrijf projecten uit voor haar klanten. Dit doen zij op basis van zogeheten ‘aangenomen werk’, waarbij vooraf samen met de klant wordt bekeken hoeveel werkuren er nodig zijn voor het project. Dit betekent tevens dat zodoende de prijs voor de dienstverlening vooraf wordt vastgesteld. Het bedrijf weet dan precies in […]

Lees Verder
introductieweek-procesverbetering-the-lean-six-sigma

Hoe procesoptimalisatie zorgt voor beter geïnformeerde studenten én tijdwinst voor de Hogeschool [casus]

De start van het eerste schooljaar is voor hogeschoolstudenten een spannende tijd. Er komt enorm veel informatie op hen af die zij tegelijk met alle nieuwe indrukken moeten verwerken. Voor de hogeschool is het erg belangrijk dat de studenten goed voorbereid aan hun hogeschoolcarrière kunnen beginnen, wat in de praktijk een grote uitdaging blijkt. Doordat […]

Lees Verder
summer-course-tlssc

Wat is de beste Lean Six Sigma training?

Eén van de ambities van The Lean Six Sigma Company is om bedrijven en organisaties de mogelijkheid te geven om uit te blinken in hun veld. Dit doen we door Lean Six Sigma kennis, vaardigheden en tools over te dragen aan hun medewerkers. Zij kunnen vervolgens hun nieuwe expertise inzetten binnen hun organisatie om waarde […]

Lees Verder
Lucardi besparing lean six sigma

Besparing van €74.000 voor Lucardi [casestudy]

Lucardi is een bekende Nederlandse retail keten die sieraden, horloges en bijous verkoopt vanuit meer dan 100 filialen door het gehele land. Hun core business bestaat enerzijds uit de verkoop van deze producten en anderzijds aan het verlenen van service met betrekking tot de producten. In veel gevallen gaat het dan om een reparatie. Cursiste Denise van der Gaag herkent in het […]

Lees Verder

Hoe een groot telecombedrijf Six Sigma inzet voor procesverbetering

Klanten van Tele2, een van de grootste telecombedrijven van Nederland, kunnen bij de provider een nieuwe mobiele telefoon bestellen. Wanneer zij daar toch vanaf willen zien, wordt aangegeven dat zij binnen 5 dagen het betaalde bedrag terug zullen krijgen op hun rekening. Helaas blijkt dit niet altijd haalbaar voor Tele2. Het gevolg hiervan is dat […]

Lees Verder

Hoe Stedin haar klanten beter helpt en daarbij €300.000 bespaart

Stedin is met ruim 2 miljoen klanten één van de grootste energieleveranciers van Nederland. Zij bieden hun klanten tot en met 2020 een gratis slimme energiemeter aan. Deze meters bieden zowel voor de klant als voor Stedin voordelen, waardoor zij deze graag leveren. Sommige klanten willen de meter graag zo snel mogelijk hebben. Daarom biedt Stedin hen de mogelijkheid om […]

Lees Verder
ect-besparing-lean-six-sigma

Hoe ECT maar liefst €296.000 per jaar bespaard dankzij Lean Six Sigma

Bij European Container Terminals (ECT) rijden Automatisch Gestuurde Voertuigen (AGV’s) rond om containers van de kade naar de zogeheten stack (stapel) te brengen. Dankzij Lean Six Sigma worden deze automatische processen verbeterd , met prachtige resultaten tot gevolg. We vertellen je graag meer over onze plan van aanpak en de opvolging hiervan. Waar is verbetering […]

Lees Verder
rooster-dmaic

Hoe het CTB haar patiënten beter helpt dankzij Lean Six Sigma

Het Centrum voor Thuisbeademing, of CTB in het kort, heeft als doel om ervoor te zorgen dat patiënten thuis beademd kunnen worden. In veel gevallen betekent dit dat die patiënten niet in het ziekenhuis hoeven te verblijven en in hun eigen omgeving kunnen zijn. Minimaal jaarlijks wordt bij die betreffende patiënten ’s nachts een meting […]

Lees Verder
Zilveren-kruis-klantenservice-the-lean-six-sigma

Zilveren Kruis bespaart €484.000 door inzet Lean Six Sigma Tools 

Het Zilveren Kruis is een van de grootste zorgverzekeraars van Nederland. Een belangrijk onderdeel van het bedrijfsproces is de klantenservice. Klanten bellen hier naartoe met vragen over bijvoorbeeld hun verzekering, dekking, premie of declaraties. Het Zilveren Kruis wil haar klanten graag zo goed mogelijk van dienst zijn, waardoor het effectiever inrichten van klantenservicegesprekken een mooi […]

Lees Verder
Proces-verbetering-lean-six-sigma

Een beter én goedkoper proces dankzij Lean Six Sigma

Holst Centre focust zich met name op het ontwikkelen van draadloze sensortechnologie en flexibele elektronica. Die flexibele elektronica wordt onder anderen toegepast op displays, die gewoon blijven werken wanneer ze gebogen worden. Een erg mooi product dus! Dit product is de R&D–fase inmiddels ontgroeid, waardoor het tijd wordt voor een zogeheten pilot line. Hierbij worden meerdere prototypes […]

Lees Verder