Blog

Lean six sigma lessen

5 belangrijke Lean Six Sigma lessen!

Een Lean Six Sigma organisatie bestaat uit experts die projectmatig processen verbeteren en medewerkers die hun werkzaamheden optimaliseren. Onze trainers gaan iedere dag aan de slag om cursisten op te leiden in Lean Six Sigma. Hier komt zowel theorie als praktijk aan bod. In de praktijk wordt Lean Six Sigma geïmplementeerd in het bedrijf waar […]

Lees Verder

De week van Kasia Kaminska

Ditmaal lichten we de week uit van een Belgische collega. U leest in deze blog hoe de week van Kasia Kaminska eruitziet. Zij is namens The Lean Six Sigma Company in België actief. Als Lean Master ben ik sinds 2014 werkzaam voor The Lean Six Sigma Company in België. Ik verzorg diverse trainingen in Lean […]

Lees Verder
De week van Diana Vos

De week van Diana Vos

Bij The Lean Six Sigma Company ben ik verantwoordelijk voor ‘operations en logistics’. Dit houdt in dat ik alles regel rondom trainingen. Dit is bijvoorbeeld het boeken van de locaties en de bijbehorende catering. Daarnaast plan ik alle data van trainingen in en zorg ik ervoor dat de juiste trainers hieraan worden gekoppeld. Naast het […]

Lees Verder
Lean Six Sigma

Uitval verminderen met Lean Six Sigma!

Cursist Rob Eerenberg heeft zich beziggehouden met het automatische proces omtrent bankmutaties. Het streven is om dit zo veel mogelijk te automatiseren. Het uitvalpercentage van automatische bankmutaties lag voorafgaand aan het project op 6,4 procent. Het doel van de cursist is om dit aanzienlijk te verminderen. Benieuwd of dit gelukt is? Lees het in deze […]

Lees Verder
Lean Six Sigma

De netto werktijd 25% verminderen met Lean Six Sigma

Cursist Ingrid van der Vlies is werkzaam bij een ministerie waar onderzoek wordt gedaan. Hier worden normaliter 50 onderzoeken per maand gestart. Deze duren ongeveer 8 weken. Doordat er meer behoefte is aan deze onderzoeken, is er een verzoek ingediend om het aantal onderzoeken op te schalen. Het doel is om het aantal onderzoeken te […]

Lees Verder
Lean Six Sigma

Achterstand verminderd, waardoor de klanttevredenheid is verbeterd dankzij Lean Six Sigma

Cursist Jan Hijlkema is werkzaam bij een transportbedrijf. Als onderdeel van hun dienstverlening bieden zij ook het keuren van voertuigen aan. Dit wordt gedaan voor klanten vanuit heel Nederland. Het is belangrijk dat de gewenste keuringsdatum niet wordt overschreden. Hierdoor kan er achterstand in het proces ontstaan. De doelstelling van cursist Jan Hijlkema is om […]

Lees Verder

Het Sigma niveau laten stijgen van 1,68 naar 2,98

Cursist Maaike Lunsing is werkzaam bij een overheidsinstelling. Ze heeft zich beziggehouden met de kwaliteit van beslissingen op bezwaarschriften. Deze ingediende bezwaarschriften mogen geen te lange doorlooptijd hebben. Daarbij mogen er geen concessies gedaan worden op de kwaliteit van de beslissing. Het doel is om de kwaliteit en de motivering van de beslissing op bezwaar […]

Lees Verder
Blog

€41.000 per jaar besparen met Lean Six Sigma!

Cursist Michael Broeders heeft zich beziggehouden met het laden en lossen van een speciaal type containers. Deze kunnen niet automatisch worden geplaatst in een terminal, dit gebeurt handmatig. Hierdoor wordt het normale proces onderbroken en kan wachttijd ontstaan. De noodzaak van dit project is ontstaan doordat dit soort type containers het laatste jaar toenam. Hierdoor […]

Lees Verder
The Lean Six Sigma

Snel, efficiënt en op de juiste manier klanten te woord staan

Cursist Hanneke Timmers is werkzaam bij zorgverzekeraar De Friesland. De zorgverzekeraar heeft te maken met een aantal belangrijke processen. Deze draaien voornamelijk om het verwerken van declaraties en het bedienen van klanten. De dienstverlening staat bij De Friesland erg hoog in het vaandel. Er wordt veel aandacht aan besteed. De focus ligt op snel, efficiënt […]

Lees Verder

De gemiddelde wachttijd verkorten en voldoen aan de norm

Telefonische bereikbaarheid is voor een gezondheidscentrum essentieel. De Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) heeft daarom minimale vereisten gesteld voor telefonische wachttijden. Deze zijn als volgt: Spoedtelefoontjes moeten in 100% van de gevallen binnen 30 seconden opgenomen worden. Niet-spoedtelefoontjes moeten in 80% van de gevallen binnen 120 seconden opgenomen worden. De eerste vereiste is in veel gevallen […]

Lees Verder