Blog

The Lean Six Sigma Company; partner van het UWV

The Lean Six Sigma Company is nu officieel partner van het UWV. Dit betekent dat kandidaten van het UWV hun training bij The Lean Six Sigma Company vergoed krijgen. Doordat de certificaten van The Lean Six Sigma Company (inter)nationaal erkend en herkend worden, vergroten zij significant de carrièreperspectieven. Het UWV en The Lean Six Sigma […]

Lees Verder
Lean Six Sigma belts

Lean Six Sigma belts en rollen binnen een organisatie

In de Lean Six Sigma organisatie kennen we verschillende rollen, welke we hieronder uitgebreid zullen beschrijven. Kernteam vs. overige rollen Alvorens we dieper ingaan op de individuele rollen is het goed om het verschil tussen het Lean Six Sigma projectkernteam en de overige rollen in een Six Sigma organisatie te benoemen. Het kernteam bestaat uit […]

Lees Verder

Als organisatie sterk staan en optimaal gebruik maken van tijd gedurende de Corona-epidemie

Op 17 Maart 2020 zijn een aantal nieuwe maatregelen aangekondigd om de Corona-crisis het hoofd te bieden en het bedrijfsleven te stabiliseren. Deze maatregelen dienen als een vervanging van de huidige acties die de overheid heeft ondernomen. Voor het bedrijfsleven is de vervanging van de werktijdverkorting het meest relevant. In plaats van de werktijdverkorting, die […]

Lees Verder
Case study Elacin TLSSC

Productieproces- en levering optimalisatie voor Elacin [Casestudie]

Bij Elacin worden gehoorbeschermingsproducten geproduceerd. Deze worden verkocht vanuit verschillende retailers, zoals bijvoorbeeld Schoonenberg in Nederland. De gehoorbescherming wordt op maat gemaakt en is zodoende altijd specifiek voor de betreffende klant. Zoals dat met producten op maat vaker gebeurt, ontvangt Elacin regelmatig verzoeken tot vervanging of reparatie. Dit komt omdat het product niet volledig aansluit op de verwachtingen van de klant. […]

Lees Verder
Ishikawa diagram tlssc besparing

Grip op het proces zorgt voor €345.000 besparing [Lean Six Sigma]

Op projectbasis voert een industrieel reinigingsbedrijf projecten uit voor haar klanten. Dit doen zij op basis van zogeheten ‘aangenomen werk’, waarbij vooraf samen met de klant wordt bekeken hoeveel werkuren er nodig zijn voor het project. Dit betekent tevens dat zodoende de prijs voor de dienstverlening vooraf wordt vastgesteld. Het bedrijf weet dan precies in […]

Lees Verder
introductieweek-procesverbetering-the-lean-six-sigma

Hoe procesoptimalisatie zorgt voor beter geïnformeerde studenten én tijdwinst voor de Hogeschool [casus]

De start van het eerste schooljaar is voor hogeschoolstudenten een spannende tijd. Er komt enorm veel informatie op hen af die zij tegelijk met alle nieuwe indrukken moeten verwerken. Voor de hogeschool is het erg belangrijk dat de studenten goed voorbereid aan hun hogeschoolcarrière kunnen beginnen, wat in de praktijk een grote uitdaging blijkt. Doordat […]

Lees Verder
summer-course-tlssc

Wat is de beste Lean Six Sigma training?

Eén van de ambities van The Lean Six Sigma Company is om bedrijven en organisaties de mogelijkheid te geven om uit te blinken in hun veld. Dit doen we door Lean Six Sigma kennis, vaardigheden en tools over te dragen aan hun medewerkers. Zij kunnen vervolgens hun nieuwe expertise inzetten binnen hun organisatie om waarde […]

Lees Verder
Lucardi besparing lean six sigma

Besparing van €74.000 voor Lucardi [casestudy]

Lucardi is een bekende Nederlandse retail keten die sieraden, horloges en bijous verkoopt vanuit meer dan 100 filialen door het gehele land. Hun core business bestaat enerzijds uit de verkoop van deze producten en anderzijds aan het verlenen van service met betrekking tot de producten. In veel gevallen gaat het dan om een reparatie. Cursiste Denise van der Gaag herkent in het […]

Lees Verder

Hoe een groot telecombedrijf Six Sigma inzet voor procesverbetering

Klanten van Tele2, een van de grootste telecombedrijven van Nederland, kunnen bij de provider een nieuwe mobiele telefoon bestellen. Wanneer zij daar toch vanaf willen zien, wordt aangegeven dat zij binnen 5 dagen het betaalde bedrag terug zullen krijgen op hun rekening. Helaas blijkt dit niet altijd haalbaar voor Tele2. Het gevolg hiervan is dat […]

Lees Verder

Hoe Stedin haar klanten beter helpt en daarbij €300.000 bespaart

Stedin is met ruim 2 miljoen klanten één van de grootste energieleveranciers van Nederland. Zij bieden hun klanten tot en met 2020 een gratis slimme energiemeter aan. Deze meters bieden zowel voor de klant als voor Stedin voordelen, waardoor zij deze graag leveren. Sommige klanten willen de meter graag zo snel mogelijk hebben. Daarom biedt Stedin hen de mogelijkheid om […]

Lees Verder

Klik voor meer informatie over ons online trainingsaanbod of neem contact met ons op

Contact opnemen
Lees meer

Vraag de studiegids aan voor meer informatie over onder andere het gedetailleerde programma, voorbereiding, doelgroep en examinering.

Studiegids aanvragen