Blog

The Lean Six Sigma

Snel, efficiënt en op de juiste manier klanten te woord staan

Cursist Hanneke Timmers is werkzaam bij zorgverzekeraar De Friesland. De zorgverzekeraar heeft te maken met een aantal belangrijke processen. Deze draaien voornamelijk om het verwerken van declaraties en het bedienen van klanten. De dienstverlening staat bij De Friesland erg hoog in het vaandel. Er wordt veel aandacht aan besteed. De focus ligt op snel, efficiënt […]

Lees Verder

De gemiddelde wachttijd verkorten en voldoen aan de norm

Telefonische bereikbaarheid is voor een gezondheidscentrum essentieel. De Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) heeft daarom minimale vereisten gesteld voor telefonische wachttijden. Deze zijn als volgt: Spoedtelefoontjes moeten in 100% van de gevallen binnen 30 seconden opgenomen worden. Niet-spoedtelefoontjes moeten in 80% van de gevallen binnen 120 seconden opgenomen worden. De eerste vereiste is in veel gevallen […]

Lees Verder

De klanttevredenheid verhogen naar minimaal een 8 met Lean Six Sigma

Cursist Aleid Vos is werkzaam bij Webhelp. Dit is een business process partner en een specialist op het gebied van customer experiences. Het bedrijf levert maatwerk aan diverse grote merken wereldwijd. Daar vallen ook de vier grootste banken van Nederland onder. Hier zijn 100 tot 200 klantadviseurs in dienst. Vanuit hier is cursist Aleid Vos […]

Lees Verder
Productieproces

Het productieproces optimaliseren met Lean Six Sigma

Bij een organisatie waar honderden miljoenen flessen en spuitbussen worden geproduceerd. Het is belangrijk dat hier zo min mogelijk uitval is in het productieproces. Stilstand van de productielijn kan erg veel kosten met zich mee brengen. Vanuit de organisatie wordt er dan ook continu gestreefd naar optimalisatie van het productieproces. Hierdoor kunnen ze de kostprijs […]

Lees Verder
Doorlooptijd verkorten

€240.000 per jaar besparen door de doorlooptijd te verkorten

Cursist Tessa Huijsman heeft zich beziggehouden met de doorlooptijd van onderhoudsbeurten bij railvoertuigen. Tijdens het onderhoud van railvoertuigen mag de reiziger hier geen last van hebben. Daarom moeten onderhoudsbeurten en storingen zo snel mogelijk uitgevoerd worden. Voorafgaand aan het project was de doorlooptijd hiervan nog niet op het gewenste niveau. Daarom is Tessa Huijsman aan […]

Lees Verder

De week van Yvette Bogaert

Als Master Black Belt ga ik elke dag met veel enthousiasme aan de slag. Niets is namelijk leuker dan mensen te helpen tijdens hun Lean Six Sigma reis. Mijn specialisaties liggen in de industrie, en supply chain. Ik reis heel het land door om aan allerlei verschillende bedrijven trainingen te geven en cursisten te begeleiden. […]

Lees Verder
Automatiseren met Lean Six Sigma

Automatiseren met Lean Six Sigma

Cursist Sjacco van Werven heeft als opdrachtgever een bedrijf welke automatisch aanslagopleggingen verstuurd namens verschillende machtigingsbedrijven. Dit bedrijf heeft een systeem waarmee de aanslagen automatisch de deur uitgaan. Wanneer er een hoog uitvalpercentage is, betekent dit dat er handmatig meer werk gedaan moet worden. Dit betekent meer tijd en kosten. Aan cursist Sjacco van Werven […]

Lees Verder

In 5 stappen naar 50% minder voedselverspilling

In Nederland verspillen we 33% van het voedsel. Dit kost veel geld en grondstoffen. Water, energie en grond gaan hierdoor onnodig verloren. De overheid wil maatregelen nemen om dit probleem tegen te gaan. In westerse landen zoals Nederland is het grootste gedeelte van de voedselverspilling te wijten aan het weggooien van voedsel. 100.000 vrachtwagens vol […]

Lees Verder

De week van Marcus Witteman

Als Master Black Belt verzorg ik allerlei cursussen door het gehele land. Mijn specialisaties liggen in de financiële sector, bij gemeenten en in de industrie. Elke dag ga ik met veel plezier aan de slag. Het leuke aan mijn beroep vind ik dat het erg afwisselend is. Ieder project krijg ik weer te maken met […]

Lees Verder
Sneller goedkoper?

Is sneller echt goedkoper?

Onze klanten willen het niet sneller, ze willen het gewoon in één keer goed! Een vaak gehoorde uitspraak van managers die twijfelen over de keuze voor verbeterprojecten. Deze uitspraak vindt wellicht zijn oorsprong bij de intrinsieke motivatie om meer te verdienen, meer marge te maken. Veel managers zijn ook nog steeds van mening dat sneller […]

Lees Verder