Certificeringen

Lean Six Sigma

Uitval verminderen met Lean Six Sigma!

Cursist Rob Eerenberg heeft zich beziggehouden met het automatische proces omtrent bankmutaties. Het streven is om dit zo veel mogelijk te automatiseren. Het uitvalpercentage van automatische bankmutaties lag voorafgaand aan het project op 6,4 procent. Het doel van de cursist is om dit aanzienlijk te verminderen. Benieuwd of dit gelukt is? Lees het in deze […]

Lees Verder
Lean Six Sigma

De netto werktijd 25% verminderen met Lean Six Sigma

Cursist Ingrid van der Vlies is werkzaam bij een ministerie waar onderzoek wordt gedaan. Hier worden normaliter 50 onderzoeken per maand gestart. Deze duren ongeveer 8 weken. Doordat er meer behoefte is aan deze onderzoeken, is er een verzoek ingediend om het aantal onderzoeken op te schalen. Het doel is om het aantal onderzoeken te […]

Lees Verder
Lean Six Sigma

Achterstand verminderd, waardoor de klanttevredenheid is verbeterd dankzij Lean Six Sigma

Cursist Jan Hijlkema is werkzaam bij een transportbedrijf. Als onderdeel van hun dienstverlening bieden zij ook het keuren van voertuigen aan. Dit wordt gedaan voor klanten vanuit heel Nederland. Het is belangrijk dat de gewenste keuringsdatum niet wordt overschreden. Hierdoor kan er achterstand in het proces ontstaan. De doelstelling van cursist Jan Hijlkema is om […]

Lees Verder
Blog

€41.000 per jaar besparen met Lean Six Sigma!

Cursist Michael Broeders heeft zich beziggehouden met het laden en lossen van een speciaal type containers. Deze kunnen niet automatisch worden geplaatst in een terminal, dit gebeurt handmatig. Hierdoor wordt het normale proces onderbroken en kan wachttijd ontstaan. De noodzaak van dit project is ontstaan doordat dit soort type containers het laatste jaar toenam. Hierdoor […]

Lees Verder
The Lean Six Sigma

Snel, efficiënt en op de juiste manier klanten te woord staan

Cursist Hanneke Timmers is werkzaam bij zorgverzekeraar De Friesland. De zorgverzekeraar heeft te maken met een aantal belangrijke processen. Deze draaien voornamelijk om het verwerken van declaraties en het bedienen van klanten. De dienstverlening staat bij De Friesland erg hoog in het vaandel. Er wordt veel aandacht aan besteed. De focus ligt op snel, efficiënt […]

Lees Verder

De gemiddelde wachttijd verkorten en voldoen aan de norm

Telefonische bereikbaarheid is voor een gezondheidscentrum essentieel. De Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) heeft daarom minimale vereisten gesteld voor telefonische wachttijden. Deze zijn als volgt: Spoedtelefoontjes moeten in 100% van de gevallen binnen 30 seconden opgenomen worden. Niet-spoedtelefoontjes moeten in 80% van de gevallen binnen 120 seconden opgenomen worden. De eerste vereiste is in veel gevallen […]

Lees Verder

De klanttevredenheid verhogen naar minimaal een 8 met Lean Six Sigma

Cursist Aleid Vos is werkzaam bij Webhelp. Dit is een business process partner en een specialist op het gebied van customer experiences. Het bedrijf levert maatwerk aan diverse grote merken wereldwijd. Daar vallen ook de vier grootste banken van Nederland onder. Hier zijn 100 tot 200 klantadviseurs in dienst. Vanuit hier is cursist Aleid Vos […]

Lees Verder
Doorlooptijd verkorten

€240.000 per jaar besparen door de doorlooptijd te verkorten

Cursist Tessa Huijsman heeft zich beziggehouden met de doorlooptijd van onderhoudsbeurten bij railvoertuigen. Tijdens het onderhoud van railvoertuigen mag de reiziger hier geen last van hebben. Daarom moeten onderhoudsbeurten en storingen zo snel mogelijk uitgevoerd worden. Voorafgaand aan het project was de doorlooptijd hiervan nog niet op het gewenste niveau. Daarom is Tessa Huijsman aan […]

Lees Verder
Automatiseren met Lean Six Sigma

Automatiseren met Lean Six Sigma

Cursist Sjacco van Werven heeft als opdrachtgever een bedrijf welke automatisch aanslagopleggingen verstuurd namens verschillende machtigingsbedrijven. Dit bedrijf heeft een systeem waarmee de aanslagen automatisch de deur uitgaan. Wanneer er een hoog uitvalpercentage is, betekent dit dat er handmatig meer werk gedaan moet worden. Dit betekent meer tijd en kosten. Aan cursist Sjacco van Werven […]

Lees Verder

In 5 stappen naar 50% minder voedselverspilling

In Nederland verspillen we 33% van het voedsel. Dit kost veel geld en grondstoffen. Water, energie en grond gaan hierdoor onnodig verloren. De overheid wil maatregelen nemen om dit probleem tegen te gaan. In westerse landen zoals Nederland is het grootste gedeelte van de voedselverspilling te wijten aan het weggooien van voedsel. 100.000 vrachtwagens vol […]

Lees Verder