Certificeringen

proces-verbetering-tlssc

Besparing van ruim €100.000 met een Design of Experiments

Cursist René is werkzaam bij een productiebedrijf waar onder meer kunststofbuizen gemaakt. Deze buizen dienen als afvoerkanaal voor rookgas. Na de productie worden de buizen gekeurd alvorens ze daadwerkelijk als afgerond product worden beschouwd. Helaas kwamen veel buizen niet door die keuring. Gedurende het project is René op zoek gegaan naar manieren dat te veranderen, […]

Lees Verder

Het aantal overboekingen bij het AMC verminderen met onze Black Belt cursist

Black Belt cursist, Petra Gooskens, doet veel inzichten op tijdens het Lean Six Sigma project voor het Universitair Medisch Centra in Amsterdam (AMC). Bij het AMC wensen ze namelijk een oplossing voor hun beddentekort. De oorzaak van het beddentekort is het aantal overboekingen. De processen bij de afdeling planning zijn dus toe aan verbetering, zodat […]

Lees Verder

Zo verbetert Kamer Van Koophandel haar telefoongesprekken

De Kamer Van Koophandel (KVK) ontvangt dagelijks ongeveer 1900 telefoontjes over ondernemingszaken. Hoe kan de KVK al deze klanten efficiënt te woord staan? Het beantwoorden van deze telefoontjes en bijbehorende vragen van de klanten neemt veel tijd in beslag. De KVK wil deze gesprekken daarom verkorten. Om deze reden kijkt de KVK samen met Lean […]

Lees Verder

Nico Bartels gebruikt DMAIC Six Sigma tool voor procesverbetering en behaalt Green Belt certificaat

Ben je benieuwd wat erbij komt kijken wanneer je de Lean Six Sigma Green Belt training volgt? Nico Bartels ging je voor en behaalde zijn certificaat door middel van een DMAIC-project. Dit houdt in dat hij een probleem aanpakt waarbij de oorzaken en oplossingen nog niet bekend zijn. Gedurende het project doorloopt hij de 5 […]

Lees Verder

Zo verbetert Eneco haar klantervaringen met Lean Six Sigma

Hoe achterhaal je de echte wensen van je klanten? Net als het bedrijf waar jij werkzaam bent, is ook voor energieleverancier Eneco klanttevredenheid van cruciaal belang. Maar hoe kom je aan de behoefte van de klant? Om dit te achterhalen meet Eneco al jaren de tevredenheid door middel van onderzoeken. Dit levert iedere maand 1000+ […]

Lees Verder

Tijd besparen en kwaliteit behouden met Lean Six Sigma

Bij een bedrijf is aandacht voor procesverbetering en het leveren van kwaliteit. Ze willen graag werkzaamheden verbeteren die al jaren hetzelfde lopen. Zo wensen ze dat het productieproces van een apparaat versnelt. Het schoonmaken van een blancheur duurt 3 uur en 32 minuten. Een blancheur is een apparaat dat voedsel, voornamelijk groente, blancheert. Dit houdt […]

Lees Verder

Een nieuw klantproject versnellen met Lean Six Sigma: dit zijn de beste leerpunten volgens de cursist

Klanttevredenheid staat hoog in het vaandel bij telecomaanbieder Tele2. Medewerkers leggen hier de focus op en hebben continu aandacht voor verbetering. De wens is om de doorlooptijd van een nieuw klantproject te versnellen. In vijf maanden heeft het bedrijf lonende resultaten behaald met Lean Six Sigma. Wil je weten welke leerpunten de cursist uit het […]

Lees Verder

Hogere klanttevredenheid en een besparing van €300.000,- met Lean Six Sigma

Hoe concurreer je als organisatie met je concurrenten? De concurrentiepositie van bedrijven is steeds meer afhankelijk van innovatie, flexibiliteit en nieuwe kennis. Het verbeteren van je bedrijfsprocessen speelt hierin een grote rol. Een financieel dienstverlenend bedrijf ging de uitdaging aan met Lean Six Sigma. Een vijf-maanden durend project leidt tot een jaarlijkse besparing van €300.000,-. […]

Lees Verder
Lean Six Sigma Green belt

61% minder logistieke afwijkingen door Lean Six Sigma

Een logistieke stuurgroep heeft baat bij voortvarende processen en zo min mogelijk leveringsafwijkingen. De voormontage van motorcompletering wordt bevoorraad via een logistiek platform. Manco’s ofwel leveringsafwijkingen leiden onder andere tot uitstel en stoptijd op de assemblagelijn. Het doel van dit project is logistieke afwijkingen met 50% te verminderen Dit bedrijf heeft een reductie van 61% […]

Lees Verder
Lean Six Sigma

15.000 euro bespaard in 6 maanden met Lean Six Sigma

Efficiëntie is essentieel bij de afdeling planning van een bedrijf. Dit geldt ook voor een brouwerij die tapinstallaties bouwt, onderhoudt en service verleent. Er is sprake van veel telefonisch contact tussen de monteurs en de planningsafdeling. De doelstelling van de cursist is de gemiddelde gespreksduur met 10% te reduceren. Het resultaat van het Lean Six […]

Lees Verder