Certificeringen

The Lean Six Sigma

Snel, efficiënt en op de juiste manier klanten te woord staan

Cursist Hanneke Timmers is werkzaam bij zorgverzekeraar De Friesland. De zorgverzekeraar heeft te maken met een aantal belangrijke processen. Deze draaien voornamelijk om het verwerken van declaraties en het bedienen van klanten. De dienstverlening staat bij De Friesland erg hoog in het vaandel. Er wordt veel aandacht aan besteed. De focus ligt op snel, efficiënt […]

Lees Verder

De gemiddelde wachttijd verkorten en voldoen aan de norm

Telefonische bereikbaarheid is voor een gezondheidscentrum essentieel. De Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) heeft daarom minimale vereisten gesteld voor telefonische wachttijden. Deze zijn als volgt: Spoedtelefoontjes moeten in 100% van de gevallen binnen 30 seconden opgenomen worden. Niet-spoedtelefoontjes moeten in 80% van de gevallen binnen 120 seconden opgenomen worden. De eerste vereiste is in veel gevallen […]

Lees Verder

De klanttevredenheid verhogen naar minimaal een 8 met Lean Six Sigma

Cursist Aleid Vos is werkzaam bij Webhelp. Dit is een business process partner en een specialist op het gebied van customer experiences. Het bedrijf levert maatwerk aan diverse grote merken wereldwijd. Daar vallen ook de vier grootste banken van Nederland onder. Hier zijn 100 tot 200 klantadviseurs in dienst. Vanuit hier is cursist Aleid Vos […]

Lees Verder
Doorlooptijd verkorten

€240.000 per jaar besparen door de doorlooptijd te verkorten

Cursist Tessa Huijsman heeft zich beziggehouden met de doorlooptijd van onderhoudsbeurten bij railvoertuigen. Tijdens het onderhoud van railvoertuigen mag de reiziger hier geen last van hebben. Daarom moeten onderhoudsbeurten en storingen zo snel mogelijk uitgevoerd worden. Voorafgaand aan het project was de doorlooptijd hiervan nog niet op het gewenste niveau. Daarom is Tessa Huijsman aan […]

Lees Verder
Automatiseren met Lean Six Sigma

Automatiseren met Lean Six Sigma

Cursist Sjacco van Werven heeft als opdrachtgever een bedrijf welke automatisch aanslagopleggingen verstuurd namens verschillende machtigingsbedrijven. Dit bedrijf heeft een systeem waarmee de aanslagen automatisch de deur uitgaan. Wanneer er een hoog uitvalpercentage is, betekent dit dat er handmatig meer werk gedaan moet worden. Dit betekent meer tijd en kosten. Aan cursist Sjacco van Werven […]

Lees Verder

In 5 stappen naar 50% minder voedselverspilling

In Nederland verspillen we 33% van het voedsel. Dit kost veel geld en grondstoffen. Water, energie en grond gaan hierdoor onnodig verloren. De overheid wil maatregelen nemen om dit probleem tegen te gaan. In westerse landen zoals Nederland is het grootste gedeelte van de voedselverspilling te wijten aan het weggooien van voedsel. 100.000 vrachtwagens vol […]

Lees Verder

Met een Kaizen event van 9 naar 2 dagen doorlooptijd bij een klacht

Winkelketen Kwantum verkoopt allerlei producten op het gebied van wonen. Naast producten levert Kwantum ook diensten zoals het stofferen van een woonruimte. Dit wordt uitbesteed aan een externe partij. Wanneer er iets mis gaat is er een doorlooptijd van 9 dagen tot aan de klachtoplossing. Onze cursist is met de Lean methodiek aan de slag […]

Lees Verder

De klant in één keer goed te woord staan met Lean Six Sigma

Het callcenter van Eneco streeft ernaar om de klant in één keer goed te helpen. Belangrijk hierbij is dat het inkomend telefoonverkeer zo snel mogelijk bij de juiste afdeling terecht komt. Bij Eneco kwam het regelmatig voor dat dit niet het geval was en is daarom gestart met een Lean Six Sigma project. De situatie […]

Lees Verder

€85.000 per jaar bespaard met Lean Six Sigma!

Bij Van Ameyde wordt altijd gestreefd naar het behalen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV). In de dagelijkse praktijk blijkt dat dit door grote drukte niet altijd lukt. De KKV houdt in dat vragen en verzoeken binnen 10 dagen worden afgehandeld. In het verleden werd er in teveel gevallen niet aan deze norm voldaan. Van […]

Lees Verder
Lean Six Sigma praktijkopdracht

Van een 6,5 naar een 8,5 met Lean Six Sigma

Na het volgen van een hele boeiende en enthousiasmerende Black Belt training bij The Lean Six Sigma Company ben ik aan de slag gegaan met een eerste verbeterproject binnen mijn bedrijf. Het project welke ik gekozen heb heeft direct te maken met klanttevredenheid, in de puurste vorm van communicatie: het verbeteren van het eerste telefonische contact moment met nieuwe […]

Lees Verder