Tom Lindsen

Tom

Marketing Manager

Sinds 2010 werk ik bij The Lean Six Sigma Company als marketing manager. Ik heb duizenden mensen vrolijk en energiek zien worden en dat motiveert om meer mensen kennis te laten maken met de methodieken. In 2010 was ik nog in de veronderstelling dat het mijn taak, als marketeer, was om statistische-procesoptimalisatie sexy te maken. Dit leek een zware dobber, maar mijn collega’s lieten mij inzien dat Lean Six Sigma om meer draait dan alleen een DMAIC-projectje. Ondertussen is in mijn ogen Lean Six Sigma een lifestyle en een filosofie om een, als we stoppen met verspillen, overzichtelijker en zelfs gelukkiger leven te leiden. De ontrafeling van de kernboodschap van Lean Six Sigma zal als een paradigmaverschuiving je visie op kwaliteit doen veranderen. Het bewijs daarvan is de meest gehoorde zin: “Wat heb ik al die tijd zitten doen?!” – aldus vele cursisten, reflecterend en licht ontdaan.

Continu verbeteren is het adagium

Mijn dagelijkse werkzaamheden bestaan uit het vertalen van de strategie naar de marketingcommunicatie. De ene dag voer ik een concurrentie-analyse op de Canadese markt uit en de volgende dag schrijf ik een stuk tekst voor één van onze trainingen. De algemene gedachte is om steeds completer en duidelijker te communiceren met de klant. Van zichtbaarheid op Google tot de studiehandleiding van een training, het moet allemaal overzichtelijk zijn en een gecoördineerde boodschap uitstralen. Continu verbeteren is het adagium. Dat wetende maak ik mij weinig zorgen of het wel goed genoeg is. We maken namelijk iets moois en de volgende dag verbeteren we het. Een mooi voorbeeld daarvan is onze website. Tussen 2010 en 2016 hebben we onze website 3x volledig getransformeerd. En na iedere oplevering riepen we: “Zo, hier kunnen we wel een paar jaar mee vooruit!”

De optelsom van het bovenstaande maakt werken bij The Lean Six Sigma Company zo leuk. Daarnaast zijn we gegroeid van een nationale speler naar een Europese speler. Ik krijg daarmee de kans om alle leuke dingen te doen voor 8 landen met verschillende culturele eigenschappen en gewoontes.

 

 

 

 

Laatste berichten

Lees de laatste blog berichten van Tom.

Vraag de studiegids aan voor meer informatie over onder andere het gedetailleerde programma, voorbereiding, doelgroep en examinering.

Studiegids aanvragen