Blog

dmaic-methode

Proces werkt 83% efficiënter door middel van de DMAIC-methode van Lean Six Sigma

Een bedrijf verkoopt auto’s via hun website en veel autohandelaren hebben hier baat bij. Om online toegang te krijgen tot de auto’s is inloggen vereist. Zo krijgt het bedrijf iedere dag weer veel nieuwe login-aanvragen. Ze wensen dat het behandelen van deze aanvragen sneller verloopt. De organisatie wil dit proces daarom graag versnellen en start […]

Lees Verder
Procesverbetering

Als professionele coach zelf nog bijleren over Lean Management

Volgens How Company verdient iedereen het om zijn of haar maximaal potentieel te benutten. Dit geldt op persoonlijk vlak, maar het is ook op de werkvloer van groot belang. Daarom verzorgen ze trainingen, coaching en begeleiding van verandertrajecten in organisaties. Maar, net als bij je organisatie, is er ook bij How Company altijd ruimte voor […]

Lees Verder
proces-verbetering-tlssc

Besparing van ruim €100.000 met een Design of Experiments

Cursist René is werkzaam bij een productiebedrijf waar onder meer kunststofbuizen gemaakt. Deze buizen dienen als afvoerkanaal voor rookgas. Na de productie worden de buizen gekeurd alvorens ze daadwerkelijk als afgerond product worden beschouwd. Helaas kwamen veel buizen niet door die keuring. Gedurende het project is René op zoek gegaan naar manieren dat te veranderen, […]

Lees Verder

Missende Meters Meten: Geld besparen door de metervoorraad te volgen

Een Green Belt verdien je niet zomaar. Om een Lean Six Sigma praktijkcertificering te behalen moet je je eerst in het heetst van de strijd bewijzen. Je vindt hiervan een mooi voorbeeld in het verhaal van Valerie van der Wal, die haar Green Belt behaalde door met haar DMAIC-project €130.000 te besparen. Dit deed ze […]

Lees Verder

Het aantal overboekingen bij het AMC verminderen met onze Black Belt cursist

Black Belt cursist, Petra Gooskens, doet veel inzichten op tijdens het Lean Six Sigma project voor het Universitair Medisch Centra in Amsterdam (AMC). Bij het AMC wensen ze namelijk een oplossing voor hun beddentekort. De oorzaak van het beddentekort is het aantal overboekingen. De processen bij de afdeling planning zijn dus toe aan verbetering, zodat […]

Lees Verder

Zo verbetert Kamer Van Koophandel haar telefoongesprekken

De Kamer Van Koophandel (KVK) ontvangt dagelijks ongeveer 1900 telefoontjes over ondernemingszaken. Hoe kan de KVK al deze klanten efficiënt te woord staan? Het beantwoorden van deze telefoontjes en bijbehorende vragen van de klanten neemt veel tijd in beslag. De KVK wil deze gesprekken daarom verkorten. Om deze reden kijkt de KVK samen met Lean […]

Lees Verder

Nico Bartels gebruikt DMAIC Six Sigma tool voor procesverbetering en behaalt Green Belt certificaat

Ben je benieuwd wat erbij komt kijken wanneer je de Lean Six Sigma Green Belt training volgt? Nico Bartels ging je voor en behaalde zijn certificaat door middel van een DMAIC-project. Dit houdt in dat hij een probleem aanpakt waarbij de oorzaken en oplossingen nog niet bekend zijn. Gedurende het project doorloopt hij de 5 […]

Lees Verder

Zo verbetert Eneco haar klantervaringen met Lean Six Sigma

Hoe achterhaal je de echte wensen van je klanten? Net als het bedrijf waar jij werkzaam bent, is ook voor energieleverancier Eneco klanttevredenheid van cruciaal belang. Maar hoe kom je aan de behoefte van de klant? Om dit te achterhalen meet Eneco al jaren de tevredenheid door middel van onderzoeken. Dit levert iedere maand 1000+ […]

Lees Verder

Tijd besparen en kwaliteit behouden met Lean Six Sigma

Bij een bedrijf is aandacht voor procesverbetering en het leveren van kwaliteit. Ze willen graag werkzaamheden verbeteren die al jaren hetzelfde lopen. Zo wensen ze dat het productieproces van een apparaat versnelt. Het schoonmaken van een blancheur duurt 3 uur en 32 minuten. Een blancheur is een apparaat dat voedsel, voornamelijk groente, blancheert. Dit houdt […]

Lees Verder

Een nieuw klantproject versnellen met Lean Six Sigma: dit zijn de beste leerpunten volgens de cursist

Klanttevredenheid staat hoog in het vaandel bij telecomaanbieder Tele2. Medewerkers leggen hier de focus op en hebben continu aandacht voor verbetering. De wens is om de doorlooptijd van een nieuw klantproject te versnellen. In vijf maanden heeft het bedrijf lonende resultaten behaald met Lean Six Sigma. Wil je weten welke leerpunten de cursist uit het […]

Lees Verder