Lean Six Sigma trainingen

klantenservice-fcr

Hoe First Contact Solution bijdraagt aan de klanttevredenheid

Royal FloraHolland brengt al meer dan 100 jaar vraag en aanbod samen op de internationale marktplaats voor bloemen en planten. Zij voerden in 2017 een klanttevredenheidsonderzoek uit onder de kwekers en kopers, oftewel hun klanten. Er kwam daarbij een verbeterpotentie naar voren met betrekking tot het klantcontact. Hierop werd een visie ontwikkelt waar een belangrijke doelstelling in stond. Royal […]

Lees Verder
dmaic-methode

Proces werkt 83% efficiënter door middel van de DMAIC-methode van Lean Six Sigma

Een bedrijf verkoopt auto’s via hun website en veel autohandelaren hebben hier baat bij. Om online toegang te krijgen tot de auto’s is inloggen vereist. Zo krijgt het bedrijf iedere dag weer veel nieuwe login-aanvragen. Ze wensen dat het behandelen van deze aanvragen sneller verloopt. De organisatie wil dit proces daarom graag versnellen en start […]

Lees Verder

Als organisatie sterk staan en optimaal gebruik maken van tijd gedurende de Corona-epidemie

Op 17 Maart 2020 zijn een aantal nieuwe maatregelen aangekondigd om de Corona-crisis het hoofd te bieden en het bedrijfsleven te stabiliseren. Deze maatregelen dienen als een vervanging van de huidige acties die de overheid heeft ondernomen. Voor het bedrijfsleven is de vervanging van de werktijdverkorting het meest relevant. In plaats van de werktijdverkorting, die […]

Lees Verder

Het management is de bottleneck

Traditioneel gezien staat management gelijk aan leiderschap en innovatie, maar volgens Toyota staat management voor verbeteren. Toyota Kata is een managementsysteem dat verschillende teams binnen een organisatie dezelfde richting geeft, zodat de gestelde doelen gezamenlijk bereikt kunnen worden. Er zijn vier stappen van de verbeter-Kata; Definieer een visie (ultieme doel / True North), Begrijpen van […]

Lees Verder

Zo verbetert Kamer Van Koophandel haar telefoongesprekken

De Kamer Van Koophandel (KVK) ontvangt dagelijks ongeveer 1900 telefoontjes over ondernemingszaken. Hoe kan de KVK al deze klanten efficiënt te woord staan? Het beantwoorden van deze telefoontjes en bijbehorende vragen van de klanten neemt veel tijd in beslag. De KVK wil deze gesprekken daarom verkorten. Om deze reden kijkt de KVK samen met Lean […]

Lees Verder
Ishikawa diagram tlssc besparing

Grip op het proces zorgt voor €345.000 besparing [Lean Six Sigma]

Op projectbasis voert een industrieel reinigingsbedrijf projecten uit voor haar klanten. Dit doen zij op basis van zogeheten ‘aangenomen werk’, waarbij vooraf samen met de klant wordt bekeken hoeveel werkuren er nodig zijn voor het project. Dit betekent tevens dat zodoende de prijs voor de dienstverlening vooraf wordt vastgesteld. Het bedrijf weet dan precies in […]

Lees Verder
summer-course-tlssc

Wat is de beste Lean Six Sigma training?

Eén van de ambities van The Lean Six Sigma Company is om bedrijven en organisaties de mogelijkheid te geven om uit te blinken in hun veld. Dit doen we door Lean Six Sigma kennis, vaardigheden en tools over te dragen aan hun medewerkers. Zij kunnen vervolgens hun nieuwe expertise inzetten binnen hun organisatie om waarde […]

Lees Verder

Vraag de studiegids aan voor meer informatie over onder andere het gedetailleerde programma, voorbereiding, doelgroep en examinering.

Studiegids aanvragen