Algemeen

Lean Six Sigma belts

Lean Six Sigma belts en rollen binnen een organisatie

In de Lean Six Sigma organisatie kennen we verschillende rollen, welke we hieronder uitgebreid zullen beschrijven. Kernteam vs. overige rollen Alvorens we dieper ingaan op de individuele rollen is het goed om het verschil tussen het Lean Six Sigma projectkernteam en de overige rollen in een Six Sigma organisatie te benoemen. Het kernteam bestaat uit […]

Lees Verder

Wij helpen andere bedrijven efficiënter worden

En kijken naar de tussenstappen en halen de onnodige uit het proces Van multinationals tot creatieve broeinesten, van eenmanszaakjes tot marktleiders, de regio Rotterdam telt talloze bijzondere bedrijven. Wat doen ze, waar zijn ze goed in, wie zit er aan de knoppen, hoe is het ooit begonnen? Het AD ging langs bij The Lean Six […]

Lees Verder
klantenservice-fcr

Hoe First Contact Solution bijdraagt aan de klanttevredenheid

Royal FloraHolland brengt al meer dan 100 jaar vraag en aanbod samen op de internationale marktplaats voor bloemen en planten. Zij voerden in 2017 een klanttevredenheidsonderzoek uit onder de kwekers en kopers, oftewel hun klanten. Er kwam daarbij een verbeterpotentie naar voren met betrekking tot het klantcontact. Hierop werd een visie ontwikkelt waar een belangrijke doelstelling in stond. Royal […]

Lees Verder
Lean Six Sigma, Scrum, Agile

Lean Six Sigma in een ICT organisatie. Hoe pak ik dat aan?

Vanuit de ervaringen in onze eigen praktijk, maar ook vanuit de literatuur is er een scala aan Lean Six Sigma toepassingen bekend binnen de ICT wereld. Het gaat hierbij vaak over het verbeteren van de ICT service processen, het verbeteren van de ondersteunende processen in ICT organisaties als ook het verbeteren van de ICT ontwikkelprocessen. […]

Lees Verder

Als organisatie sterk staan en optimaal gebruik maken van tijd gedurende de Corona-epidemie

Op 17 Maart 2020 zijn een aantal nieuwe maatregelen aangekondigd om de Corona-crisis het hoofd te bieden en het bedrijfsleven te stabiliseren. Deze maatregelen dienen als een vervanging van de huidige acties die de overheid heeft ondernomen. Voor het bedrijfsleven is de vervanging van de werktijdverkorting het meest relevant. In plaats van de werktijdverkorting, die […]

Lees Verder

Incidenten sneller afgehandeld door versimpelde werkwijze

Logius is als dienst digitale overheid verantwoordelijk voor het beheer en de doorontwikkeling van diensten en standaarden die voor de Nederlandse overheid zijn ontwikkeld. Miljoenen burgers en veel bedrijven maken gebruik van de diensten van Logius voor hun contacten met de overheid. Doordat het beheer centraal plaatsvindt, bespaart de overheid kosten en vindt efficiënte uitwisseling […]

Lees Verder

Hoe is het mogelijk?

Als fervent praalwagenbouwer en groot liefhebber van het Zundertse bloemencorso vraag ik me ieder jaar weer af: “Hoe krijgen we dit voor toch elkaar?” Een jaarlijks terugkerend project wat steeds weer succesvol blijkt te zijn. Met 300 vrijwilligers werken we aan één bloemencorsowagen die de eerste zondag van september meedoet aan het Zundertse bloemencorso. Een […]

Lees Verder

Kwaliteitsmodellen vs. Six Sigma

Six Sigma heeft in de afgelopen jaren flinke terreinwinst geboekt op andere kwaliteitsmethodieken. De kracht van Six Sigma, en de hieruit voortvloeiende succesverhalen, doen steeds meer bedrijven ertoe besluiten om de van oorsprong door Bill Smith (Motorola) ontwikkelde methodiek te omarmen. Maar ook Six Sigma is geen panacee en kent derhalve zijn beperkingen. Het ligt […]

Lees Verder

Wildgroei in Lean Six Sigma land, terug naar de bron

Gooi de term ‘Lean Six Sigma’ door de zoekmachine en je ontdekt dat Google je meer dan 14 miljoen hits voorschotelt. Mocht je je aan het oriënteren zijn op de betekenis van Lean Six Sigma, dan is 14M hits wellicht een beetje veel om doorheen te scrollen. Vandaar deze korte uiteenzetting om iedereen in 10 […]

Lees Verder
Lucardi besparing lean six sigma

Besparing van €74.000 voor Lucardi [casestudy]

Lucardi is een bekende Nederlandse retail keten die sieraden, horloges en bijous verkoopt vanuit meer dan 100 filialen door het gehele land. Hun core business bestaat enerzijds uit de verkoop van deze producten en anderzijds aan het verlenen van service met betrekking tot de producten. In veel gevallen gaat het dan om een reparatie. Cursiste Denise van der Gaag herkent in het […]

Lees Verder

Vraag de studiegids aan voor meer informatie over onder andere het gedetailleerde programma, voorbereiding, doelgroep en examinering.

Studiegids aanvragen