Blog

Zo verbetert Kamer Van Koophandel haar telefoongesprekken

De Kamer Van Koophandel (KVK) ontvangt dagelijks ongeveer 1900 telefoontjes over ondernemingszaken. Hoe kan de KVK al deze klanten efficiënt te woord staan? Het beantwoorden van deze telefoontjes en bijbehorende vragen van de klanten neemt veel tijd in beslag. De KVK wil deze gesprekken daarom verkorten. Om deze reden kijkt de KVK samen met Lean […]

Lees Verder
Lean Six Sigma

Het elimineren van voorraadverschillen met Lean Six Sigma

De Lean Six Sigma cursist is werkzaam bij een bedrijf waar ze veel producten op voorraad hebben. Het doel van de cursist en het bedrijf is om de voorraadverschillen zo laag mogelijk te houden. De voorraadverschillen waren voorafgaand aan het project 87% op de totale voorraad. Het doel van de cursist is om dit percentage […]

Lees Verder
Lean methodiek

Lean is…… Communiceren!

Je zou Lean kunnen zien als een methodiek die afspraken maakt over hoe wij met elkaar moeten communiceren. Tussen organisaties, tussen klant en organisatie, tussen afdelingen, tussen manager en medewerkers en uiteraard tussen medewerkers onderling. Lean tools helpen bij communicatie in de verbeterrichting die klantwaarde vooropstelt. Communiceer voldoende met elkaar Een gebrek aan juiste communicatie […]

Lees Verder
Case study Elacin TLSSC

Productieproces- en levering optimalisatie voor Elacin [Casestudie]

Bij Elacin worden gehoorbeschermingsproducten geproduceerd. Deze worden verkocht vanuit verschillende retailers, zoals bijvoorbeeld Schoonenberg in Nederland. De gehoorbescherming wordt op maat gemaakt en is zodoende altijd specifiek voor de betreffende klant. Zoals dat met producten op maat vaker gebeurt, ontvangt Elacin regelmatig verzoeken tot vervanging of reparatie. Dit komt omdat het product niet volledig aansluit op de verwachtingen van de klant. […]

Lees Verder
Ishikawa diagram tlssc besparing

Grip op het proces zorgt voor €345.000 besparing [Lean Six Sigma]

Op projectbasis voert een industrieel reinigingsbedrijf projecten uit voor haar klanten. Dit doen zij op basis van zogeheten ‘aangenomen werk’, waarbij vooraf samen met de klant wordt bekeken hoeveel werkuren er nodig zijn voor het project. Dit betekent tevens dat zodoende de prijs voor de dienstverlening vooraf wordt vastgesteld. Het bedrijf weet dan precies in […]

Lees Verder
introductieweek-procesverbetering-the-lean-six-sigma

Hoe procesoptimalisatie zorgt voor beter geïnformeerde studenten én tijdwinst voor de Hogeschool [casus]

De start van het eerste schooljaar is voor hogeschoolstudenten een spannende tijd. Er komt enorm veel informatie op hen af die zij tegelijk met alle nieuwe indrukken moeten verwerken. Voor de hogeschool is het erg belangrijk dat de studenten goed voorbereid aan hun hogeschoolcarrière kunnen beginnen, wat in de praktijk een grote uitdaging blijkt. Doordat […]

Lees Verder
summer-course-tlssc

Wat is de beste Lean Six Sigma training?

Eén van de ambities van The Lean Six Sigma Company is om bedrijven en organisaties de mogelijkheid te geven om uit te blinken in hun veld. Dit doen we door Lean Six Sigma kennis, vaardigheden en tools over te dragen aan hun medewerkers. Zij kunnen vervolgens hun nieuwe expertise inzetten binnen hun organisatie om waarde […]

Lees Verder
Lucardi besparing lean six sigma

Besparing van €74.000 voor Lucardi [casestudy]

Lucardi is een bekende Nederlandse retail keten die sieraden, horloges en bijous verkoopt vanuit meer dan 100 filialen door het gehele land. Hun core business bestaat enerzijds uit de verkoop van deze producten en anderzijds aan het verlenen van service met betrekking tot de producten. In veel gevallen gaat het dan om een reparatie. Cursiste Denise van der Gaag herkent in het […]

Lees Verder

Hoe een groot telecombedrijf Six Sigma inzet voor procesverbetering

Klanten van Tele2, een van de grootste telecombedrijven van Nederland, kunnen bij de provider een nieuwe mobiele telefoon bestellen. Wanneer zij daar toch vanaf willen zien, wordt aangegeven dat zij binnen 5 dagen het betaalde bedrag terug zullen krijgen op hun rekening. Helaas blijkt dit niet altijd haalbaar voor Tele2. Het gevolg hiervan is dat […]

Lees Verder

Kruip jij in de huid van een Lean Expert?

Lean Thinking is dé training om de lean principes te leren toepassen in de praktijk. Na deze 2 dagen ben je in staat om de 7 type verspillingen te herkennen en de Lean roadmap te volgen om gestructureerd processen te verbeteren. Flow, 5S, Value Stream Mapping? Misschien heb je ze al eens voorbij horen komen; […]

Lees Verder

Vraag de studiegids aan voor meer informatie over onder andere het gedetailleerde programma, voorbereiding, doelgroep en examinering.

Studiegids aanvragen