Blog

De gemiddelde wachttijd verkorten en voldoen aan de norm

Telefonische bereikbaarheid is voor een gezondheidscentrum essentieel. De Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) heeft daarom minimale vereisten gesteld voor telefonische wachttijden. Deze zijn als volgt: Spoedtelefoontjes moeten in 100% van de gevallen binnen 30 seconden opgenomen worden. Niet-spoedtelefoontjes moeten in 80% van de gevallen binnen 120 seconden opgenomen worden. De eerste vereiste is in veel gevallen […]

Lees Verder

Werkdruk verpleegkundigen met 12% verlagen? Natuurlijk kan dat!

Een kaizen event is een drie tot vijf dagen durend evenement waarin we starten met een probleemstelling en een doelstelling. We eindigen met een geïmplementeerde oplossing. Een kaizen event is een veel toegepaste ‘lean tool’ en heeft een aantal voordelen. Het urgente probleem wordt opgelost in een relatief korte periode. De oplossing wordt bedacht en […]

Lees Verder
Lean Six Sigma belts

Lean Six Sigma belts en rollen binnen een organisatie

In de Lean Six Sigma organisatie kennen we verschillende rollen, welke we hieronder uitgebreid zullen beschrijven. Kernteam vs. overige rollen Alvorens we dieper ingaan op de individuele rollen is het goed om het verschil tussen het Lean Six Sigma projectkernteam en de overige rollen in een Six Sigma organisatie te benoemen. Het kernteam bestaat uit […]

Lees Verder

Wij helpen andere bedrijven efficiënter worden

En kijken naar de tussenstappen en halen de onnodige uit het proces Van multinationals tot creatieve broeinesten, van eenmanszaakjes tot marktleiders, de regio Rotterdam telt talloze bijzondere bedrijven. Wat doen ze, waar zijn ze goed in, wie zit er aan de knoppen, hoe is het ooit begonnen? Het AD ging langs bij The Lean Six […]

Lees Verder
Besparing-lean-six-sigma

Hoe het bedrijf Ampelmann €100.000 bespaarde in 11 maanden

Ampelmann is een bedrijf werkzaam in de offshore–industrie. Zij bouwen, leveren en onderhouden onder anderen motion compensated gangways. Dit zijn de loopbruggen die worden gebruikt om bijvoorbeeld van een boot rechtstreeks een boorplatform op te kunnen lopen. Een mooi bedrijf met een mooi product waar toch ruimte voor verbetering mogelijk was. Cursist Maarten de Wit ging aan de slag […]

Lees Verder

De 5 must reads Lean Six Sigma boeken

Er is misschien wel 100 meter aan boeken geschreven over Lean Six Sigma, maar welke van deze boeken helpen je als professional echt excelleren? The Lean Six Sigma Company heeft haar top 5 samengesteld met boeken die je een breder perspectief bieden op Lean en Six Sigma. Het gaat hierbij niet zozeer over boeken die […]

Lees Verder
klantenservice-fcr

Hoe First Contact Solution bijdraagt aan de klanttevredenheid

Royal FloraHolland brengt al meer dan 100 jaar vraag en aanbod samen op de internationale marktplaats voor bloemen en planten. Zij voerden in 2017 een klanttevredenheidsonderzoek uit onder de kwekers en kopers, oftewel hun klanten. Er kwam daarbij een verbeterpotentie naar voren met betrekking tot het klantcontact. Hierop werd een visie ontwikkelt waar een belangrijke doelstelling in stond. Royal […]

Lees Verder
dmaic-methode

Proces werkt 83% efficiënter door middel van de DMAIC-methode van Lean Six Sigma

Een bedrijf verkoopt auto’s via hun website en veel autohandelaren hebben hier baat bij. Om online toegang te krijgen tot de auto’s is inloggen vereist. Zo krijgt het bedrijf iedere dag weer veel nieuwe login-aanvragen. Ze wensen dat het behandelen van deze aanvragen sneller verloopt. De organisatie wil dit proces daarom graag versnellen en start […]

Lees Verder
Procesverbetering

Als professionele coach zelf nog bijleren over Lean Management

Volgens How Company verdient iedereen het om zijn of haar maximaal potentieel te benutten. Dit geldt op persoonlijk vlak, maar het is ook op de werkvloer van groot belang. Daarom verzorgen ze trainingen, coaching en begeleiding van verandertrajecten in organisaties. Maar, net als bij je organisatie, is er ook bij How Company altijd ruimte voor […]

Lees Verder

Bespaar 3 miljoen door iets niet te doen!

De opdracht De klant verwacht een betrouwbare levering en daarom streeft de terminal naar een robuust wagonbeladingsproces. Verder verwacht de terminal ook een sterke toename in het aantal wagonbeladingen, waardoor er meer druk komt te staan op het proces. Door in 99% van de gevallen de wagons op tijd te laten vertrekken hoopt de opdrachtgever […]

Lees Verder

Vraag de studiegids aan voor meer informatie over onder andere het gedetailleerde programma, voorbereiding, doelgroep en examinering.

Studiegids aanvragen